Bereikbaarheid
Uitsplitsing reserve per doel
Onderwerp | Saldo per | Toevoe-gingen | Onttrek-kingen | Saldo per | Saldo per | Saldo per | Saldo per |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bereikbaarheid | 32.352 | 13.082 | 6.567 | 38.867 | 27.883 | 29.763 | 28.679 |
Toelichting
Onderwerp: | Bereikbaarheid |
---|---|
Inhoud en doel | Het doel van deze programmareserve is meevallers in de exploitatie te reserveren voor bereikbaarheidsactiviteiten. Dit kunnen vrije middelen zijn die ingezet kunnen worden voor nieuwe of reeds bestaande bereikbaarheidsdoelen. Het kunnen ook middelen zijn die voor een specifieke activiteit worden gereserveerd, deze middelen zijn dan bestuurlijk of juridisch verplicht. WORDT: Het doel van deze programmareserve is meevallers in de exploitatie te reserveren voor bereikbaarheidsactiviteiten. Dit kunnen vrije middelen zijn die ingezet kunnen worden voor nieuwe of reeds bestaande bereikbaarheidsdoelen. Het kunnen ook middelen zijn die voor een specifieke activiteit worden gereserveerd, deze middelen zijn dan bestuurlijk of juridisch verplicht. |
Functie | Spaar |
Voeding | Programmabudget |
Besluitvorming/instellingsjaar | Najaarsnota 2011 |
Looptijd | 9999 |
Toelichting onttrekkingen | Beleidsonderzoek verkeer en vervoer € 1 mln. In het eerste halfjaar van 2020 zijn al veel onderzoeken uitgevoerd. Om ook in het tweede halfjaar nog onderzoeken te kunnen (laten) uitvoeren wordt het budget verhoogd. Smart mobility / connected transport - € 0,6 mln. Het programma zit in de opstartfase en er wordt een nadere prognose voor het kasritme van de uitgaven gemaakt. Vooralsnog blijft € 0,1 mln beschikbaar in 2020 en wordt € 0,6 mln overgezet naar 2021 en 2022. KTA Rotterdam – Den Haag rekeningresultaat 2019 - € 0,3 mln. Bij Voorjaarsnota 2020 is het niet bestede budget 2019 opnieuw in de begroting verwerkt in de verwachting dat daar nog subsidieaanvragen voor zouden komen. Nu blijkt dat er geen concrete afspraken tegenover deze middelen staan omdat voor de overige afgesproken uitvoeringsprojecten in de KTA al middelen beschikbaar zijn gesteld. De bijdrage uit de reserve komt daarom te vervallen. KTA Voorne-Putten / Haven - € 0,3 mln. Er zijn nog geen nadere financiële afspraken gemaakt over bijdragen aan de verschillende projecten, waardoor in 2020 nog geen subsidieaanvraag wordt verwacht . Aansluiten gemeentelijke VRI’s op verkeerscentrale - € 0,1 mln. Alleen de gemeenten Katwijk en Bodegraven-Reeuwijk gaan in 2020 subsidie aanvragen. De gemeenten Noordwijk, Voorschoten en Alphen aan den Rijn zullen dit naar verwachting in 2021 doen. Moving traffic aanpak N218 Hartel-Hartelkruis - € 0,1 mln. Het project wordt wel opgestart in 2020 maar het is nog onduidelijk of de maatregel volledig in 2020 wordt uitgevoerd. |
Toelichting toevoegingen | Niet van toepassing. |